
Być może, jako pracodawca, przedsiębiorca lub przedsiębiorczyni, jesteś właśnie w momencie, w którym zastanawiasz się, jak skutecznie odciążyć swoją firmę z administracyjnego chaosu i skupić się na kluczowych obszarach biznesu. A może pracujesz akurat w organizacji, która zastanawia się nad optymalizacją działań w tym zakresie.
Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań, które pomagają odzyskać czas i ulepszyć procesy kadrowo-płacowe w firmie, jest outsourcing usług kadrowo-płacowych. Dzięki niemu organizacja pozbywa się zbędnych kosztów i skomplikowanych procedur, a jednocześnie jest na bieżąco z aktualnymi przepisami. To ważne, zwłaszcza teraz, w dobie AI, zmieniających się wytycznych RODO i rosnących wymagań administracyjnych.
Na czym dokładnie polega, i co obejmuje kompleksowa usługa payroll? Pełna i nowoczesna obsługa kadrowo-płacowa to znacznie więcej niż tylko administracja. Powinno to być całościowe wsparcie, od momentu zatrudnienia pracownika, aż po zakończenie jego stosunku pracy – i tak właśnie działamy w Jobhouse. Nasz doświadczony zespół dba o każdy szczegół: od prowadzenia akt osobowych po naliczanie wynagrodzeń czy bieżącą obsługę PPK. Ważna jest tu także dbałość o szczegóły i wykorzystanie nowoczesnych technologii tak, by obsługa kadrowo-płacowa przebiegała bezproblemowo i w pełni profesjonalnie.
Obsługa kadrowa czyli kompleksowe zarządzanie dokumentacją pracowników, obejmuje m.in.:
Współpracujemy też z urzędami (ZUS, US, PIP, GUS) i zajmujemy się kontaktami w imieniu firm, co znacznie odciąża pracodawcę. Prowadzenie obsługi kadrowej obejmuje również: spełnienie obowiązku informacyjnego PPK, administrowanie PUE ZUS, zapewnienie stałego kontaktu w związku ze świadczonymi usługami, informowanie klienta o zmianach w przepisach kadrowo-płacowych i weryfikację bilansu otwarcia urlopów wypoczynkowych.
Obsługa płacowa, czyli pełne wsparcie w zakresie naliczania wynagrodzeń, zgodne z przepisami prawa, obejmuje:
Zastanawiasz się, jak przebiega dobrze zorganizowany proces wdrożenia outsourcingu? Powinien on być szybki, skuteczny i bezbolesny. Z naszego ponad 10-letniego doświadczenia w payrollu wynika, że najlepiej sprawdzają się dobrze rozpisane kolejnej kroki i ich wykonanie, czyli:
To proste i skuteczne podejście pozwala szybko uruchomić outsourcing payroll, oszczędzając czas i minimalizując ryzyko błędów.
Nikt nie udzieli odpowiedzi na to pytanie lepiej niż nasza Kierownik działu Kadr i Płac – Dorota Blicharska, dlatego zapytaliśmy ją o to bezpośrednio.
- Zespół Jobhouse: Jaka jest największa korzyść dla klienta ze współpracy w ramach usługi payroll? Co zyskują firmy?
- Dorota Blicharska: W Jobhouse nasz model współpracy z klientem opiera się na bliskim i bezpośrednim kontakcie. Dbamy o jasną i otwartą komunikację z osobami wyznaczonymi przez klienta. Każdy może liczyć na szybki i łatwy dostęp do naszego zespołu – telefonicznie, mailowo czy podczas spotkań.
Współpracując z nami, klient ma wrażenie, że kontaktuje się z członkiem swojej organizacji, swoją własną kadrową. Wspieramy klienta w ważnych procesach HR, takich jak wprowadzanie lub aktualizacja regulaminów i procedur, wdrażanie benefitów czy konsultacje w trudniejszych sytuacjach kadrowych.
Znamy zasady wynikające w wewnętrznych regulacji firmy, rozumiemy klienta lepiej i możemy wczuć się w problemy o charakterze kadrowym, a dzięki temu pomóc je rozwiązać. Wykorzystując nasze doświadczenie w zarządzaniu sprawami kadrowymi, chcemy odciążyć klienta w codziennej pracy.
- Zespół Jobhouse: Dlaczego warto outsourcingować takie usługi?
- Dorota Blicharska: Outsourcing zapewnia kompleksową obsługę kadrowo – płacową. Decydując się na obsługę zewnętrzną, klient otrzymuje stały serwis usług. W przeciwieństwie do etatowego pracownika u klienta, który korzysta z urlopów, zwolnień lekarskich, innych nieobecności, nasz zespół zapewnia ciągłą realizację zadań, co ma często kluczowe znaczenie. Współpraca z nami gwarantuje terminowość, która jest tak ważna w tej dziedzinie.
Nasi pracownicy są przeszkoleni i wdrożeni w procedury klienta. Mamy również przygotowane odpowiednie wewnętrzne procesy związane z zastępstwami, co zapewnia nieprzerwane wykonywanie usługi. Poza tym jesteśmy zespołem z ponad 10-letnim doświadczeniem, wiedzą i umiejętnościami, więc zapewniamy usługę na wysokim poziomie.
Outsourcing pozwala też zmniejszyć koszty – klient unika wydatków związanych z rekrutacją, adaptacją, stworzeniem miejsca pracy, szkoleniami pracowników, wyposażenia stanowiska, zakupu sprzętu czy licencji, itp. Jako firma zewnętrzna bierzemy odpowiedzialność za jakość realizowanych usług, minimalizując ryzyko błędów kadrowych.
- Zespół Jobhouse: Co wyróżnia ofertę Jobhouse?
- Dorota Blicharska: Indywidualne podejście. Właśnie tak podchodzimy do każdej firmy, bo wiemy, że każda organizacja jest inna. Nie narzucamy jednego schematu współpracy – to my dostosowujemy się do potrzeb klienta. A wszystko po to, żeby dostarczać mu realną wartość. Podczas całej współpracy zależy nam przede wszystkim na dobru klienta i jego powodzeniu w rozwiązaniu problemów kadrowych, dlatego działamy elastycznie, sprawnie i z zaangażowaniem tak, jakbyśmy byli częścią zespołu. Zależy nam na tym, żeby klient czuł w nas nie tylko partnera biznesowego, ale i realne wsparcie w każdej sytuacji. Z sercem i przyjaźnią podchodzimy do współpracy.
„Od 5 lat Jobhouse prowadzi dla nas obsługę kadrowo-płacową, wspiera optymalizację procesów oraz doradza. Zawsze możemy liczyć na terminowe rozliczenie, miłą i profesjonalną obsługę oraz wyjątkową staranność. Dzięki wysokim standardom pracy Jobhouse jest gwarancją sukcesu, zapewniając komfort i bezpieczeństwo!” – Grzegorz Chmielecki, Managing Director, Babyliss.
🎬 Obejrzyj case study naszej współpracy z Babyliss:
„Jobhouse jest rzetelnym, godnym polecenia partnerem charakteryzującym się dużym profesjonalizmem, wysoką jakością świadczonych usług oraz skutecznością w ocenie i realizacji zapotrzebowania na usługi HR - rekrutacyjne, dotyczące wynajmu personelu i obsługi kadrowo-płacowej” – Konrad Lewicki, General Manager - TTI CEE.
„Współpracujemy już 10 lat, Jobhouse pomaga nam w rekrutacji oraz rozliczaniu kadrowo-płacowym pracowników tymczasowych i stałych oraz zbudował z nami model efektywnej współpracy z kandydatami - od rekomendacji dotyczącej umów przez system wynagrodzeń i ścieżki rozwoju pracowników” – Adam Szuchnik, Director Operation, Exela Technology.
„Jobhouse znalazł dla nas ponad 100 pracowników. Oprócz rekrutacji zajął się także ich kompleksową obsługą kadrowo-płacową. Ogromnie cenię sobie współpracę z Jobhouse za ich bezpośredni kontakt, wysoką jakość usług i rozumienie naszej branży” – Krzysztof Zalewski , Dyrektor Pionu HR, Welcome Airport Services.
Wybierz dogodny termin i umów się na spotkanie online. Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na rozmowę na dowolny temat związany z HR, np. rekrutacja, wynajem pracowników tymczasowych, obsługa kadrowo-płacowa, itp.