Jak powinien wyglądać mail z CV wysłany do pracodawcy?
Spis treści

    Jak powinien wyglądać mail z CV wysłany do pracodawcy?

    Znajdujesz w sieci ofertę pracy Twoich marzeń. Nie pozostało nic innego, jak tylko zalogować się na pocztę, przesłać swoje dokumenty i czekać na telefon z zaproszeniem na rozmowę. Wydaje się to oczywiste i banalnie proste. Ale czy na pewno? Okazuje się jednak, że nie wszyscy kandydaci wiedzą, jak poprawnie aplikować za pośrednictwem wiadomości mailowej. Być może nawet Ty sam jesteś teraz zaskoczony, że obowiązują tutaj jakieś reguły. Podpowiemy Ci, na co zwrócić uwagę, aby uniknąć najczęściej popełnianych błędów.

     

    Zadbaj o adres mailowy

    Twój mail powinien wyglądać tak: imię i nazwisko @ domena. Niedopuszczalne są adresy w stylu „sweetgirl9@xxx.com”. Wygląda to bardzo nieprofesjonalnie i nie nadaje się do formalnej korespondencji. Adres musi pozwalać na identyfikowanie go bezpośrednio z Tobą. Oczywiście jeżeli posiadasz własną działalność, możesz użyć też maila firmowego.

     

    Nie wysyłaj pustej wiadomości

    Bardzo często popełniany błąd. Niestety, samo wysłanie załącznika, bez jakiejkolwiek treści maila, nie wygląda dobrze. Nie musisz niemal powielać całego Listu Motywacyjnego, ale rozpocznij od „Szanowni Państwo” lub „Szanowna Pani/Panie” (w zależności, kto jest odbiorcą) i dodaj kilka zdań od siebie. Już na etapie odczytywania od Ciebie wiadomości przez rekrutera masz okazję, by zrobić dobre pierwsze wrażenie. Napisz, dlaczego ta oferta Cię zainteresowała i chciałbyś tam pracować oraz powiedz krótko, z jakiego powodu to Ty jesteś idealnym kandydatem. Na koniec wspomnij o załącznikach. Koniecznie używaj polskich znaków i dbaj o stylistykę. Przed wysłaniem maila sprawdź, czy nie zawiera błędów i literówek.

     

    Zweryfikuj załączniki

    Zanim klikniesz „Wyślij” zerknij, czy aby na pewno dodałeś załączniki, a jeśli tak, to czy te właściwe. Może zdarzyć się, że załadowały się inne pliki niż planowałeś, a wtedy szanse na odzew rekrutera drastycznie maleją. Zwróć uwagę też na to, jak nazywasz dokumenty. Powinny zawierać Twoje imię i nazwisko. Unikaj zdawkowego „CV” czy „Moje CV”.

     

    Wpisz tytuł maila

    Tytuł wiadomości musi nawiązywać do jego treści. Samo „Dzień dobry” to w tym przypadku nieco za mało, a numer ogłoszenia wcale nie wyróżni Twojego zgłoszenia spośród pozostałych. Postaraj się znaleźć w ofercie kluczową kwestię, której wymaga firma i odnieś się do niej w tytule maila. Jeśli zależy im na programiście PHP z doświadczeniem, a Ty działasz w tej dziedzinie już 3 lata, możesz napisać tak: „Programista PHP, 3 lata doświadczenia”. Dajesz w ten sposób rekruterowi jasny sygnał, że jesteś odpowiednim kandydatem.

     

    Uważaj na podpis

    Zakończenie maila jest równie ważne jak jego rozpoczęcie. „Pozdrawiam” zostaw na mniej oficjalną korespondencję. Tutaj lepiej użyć „Z poważaniem” lub „Z wyrazami szacunku”.

     

    Jak widzisz, wysłanie swojej aplikacji nie jest takie oczywiste jak mogło wydawać się na początku. Jeśli weźmiesz pod uwagę powyższe wskazówki, to z pewnością zwiększysz swoje szanse na odzew firm.

    Wstecz
    Umów się na bezpłatną konsultację dla biznesu

    Wybierz dogodny termin i umów się na spotkanie online. Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na rozmowę na dowolny temat związany z HR, np. rekrutacja, wynajem pracowników tymczasowych, obsługa kadrowo-płacowa, itp.

    Skontaktuj się z nami
    Umów_się_na_bezpłatną_konsultację_dla_biznesu
    Aktualności
    X