PN Group Poland to spółka należąca do EcoRide AB, producenta wysokiej klasy rowerów elektrycznych EcoRide. Dzięki EcoRide codzienna jazda na rowerze staje się przyjemna i efektywna, a przy tym ekologiczna.
Właściciel PN Group ze względu na zmiany legislacyjne postanowił przenieść produkcję z Azji do Unii Europejskiej. Wybrał Polskę, a konkretnie Gdańsk ze względu na dobre połączenie logistyczne ze Szwecją, gdzie znajdowała się centrala firmy. Poszukiwał partnera biznesowego, który nie tylko poprowadzi dla niego rekrutację całego zespołu w bardzo krótkim czasie, ale także przedstawi mu realia polskiego rynku pracy, pomoże w kwestiach związanych z prawem pracy, zaprojektuje siatkę wynagrodzeń i optymalny model zatrudnienia oraz zajmie się bieżącą obsługą kadrowo-płacową i BHP.
Stanęliśmy przed wyzwaniem:
- zbudowania w ekstremalnie krótkim czasie 1 MIESIĄCA całego zespołu - od managementu (Kierownik Produkcji, Kierownik Zakupów, Kierownik Magazynu) przez zespół administracyjny (księgowość) po brygadzistów i pracowników produkcyjnych (montażyści, testerzy, kontrolerzy jakości, magazynierzy)
- zbudowania modelu zatrudnienia - rekomendacje dotyczące umów, system wynagrodzeń, ścieżki rozwoju
- pełnej, dwujęzycznej obsługi kadrowo-płacowej wraz z reprezentowaniem firmy podczas kontroli
- regularnego doradztwa w zakresie prawa pracy, wynagrodzeń i dobrych praktyk obowiązujących na polskim rynku pracy
- bieżącego dotrudniania personelu przez cały 5-letni okres współpracy
- wsparcie Zarządu i pracowników w przeprowadzeniu zwolnień grupowych gdy Klient podjął decyzję o likwidacji fabryki w Polsce
- objęcia opieką doradcy kariery i znalezienia nowych miejsc pracy wszystkim pracownikom stałym i tymczasowym
W ramach współpracy:
- dokładnie zbadaliśmy potrzeby Klienta, aby zrozumieć specyfikę pracy, oczekiwania stawiane kandydatom, wymogi formalne i dopasować osoby do skandynawskiej kultury organizacyjnej i wartości, jakimi kierowali się założyciele firmy
- stworzyliśmy opisy stanowisk, ustalając z Klientem najistotniejsze kompetencje i na ich podstawie stworzyliśmy ogłoszenia oraz dobraliśmy inne źródła pozyskiwania kandydatów
- w ramach procesu rekrutacyjnego zamieściliśmy responsywne ogłoszenia o pracę, działaliśmy na grupach w mediach społecznościowych i kontaktowaliśmy się z osobami z bazy Jobhouse, weryfikując kluczowe kompetencje
- przygotowaliśmy strategię komunikacji do mediów społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Instagram)
- selekcjonowaliśmy CV, prowadziliśmy rozmowy rekrutacyjne z wybranymi kandydatami i rekomendowaliśmy najlepsze z nich Klientowi
- przygotowaliśmy rekomendacje odnośnie wysokości wynagrodzeń i formy zatrudnienia dla poszczególnych stanowisk
- odpowiadaliśmy za pełną obsługę kadrowo-płacową - przygotowywaliśmy umowy o pracę i dokumenty do akt osobowych w wersji polskiej i angielskiej zgodnie z wymaganiami KP i RODO, wszystkie działania odnośnie BHP, okresy wypowiedzeń, analizy kosztów oraz inne konieczne dokumenty;
- naliczaliśmy wynagrodzenia pracowników tymczasowych zatrudnionych w PN Group oraz wyliczaliśmy płace osób zatrudnionych bezpośrednio u Klienta
- cyklicznie przechodziliśmy pozytywnie weryfikację poprawności działań i naliczeń przez zagraniczną, niezależną firmę audytorską oraz wspólnie przeszliśmy kontrolę Państwowej Inspekcji Pracy, podczas której reprezentowaliśmy Klienta
- każdorazowo przed zmianą przepisów wspieraliśmy Klienta informacją i radą.
- w związku z zamknięciem i przeniesieniem produkcji za granicę, przygotowaliśmy i wdrożyliśmy program wsparcia dla wszystkich pracowników - stałych i tymczasowych
Podczas naszej współpracy znaleźliśmy i zatrudniliśmy łącznie 152 osoby w ramach pracy tymczasowej oraz zrekrutowaliśmy i obsługiwaliśmy kadrowo i płacowo 58 stałych pracowników. Wspólnie zbudowaliśmy prężnie działającą fabrykę, z bardzo niską rotacją pracowników.
Po podjęciu decyzji przez firmę o przeniesieniu produkcji za granicę, 40 osób skorzystało z przygotowanego przez nas programu wsparcia w ramach outplacementu, na który składały się indywidualne konsultacje z Doradcą Kariery, wspólne przygotowanie dokumentów aplikacyjnych i wsparcie w poszukiwaniu nowych miejsc pracy.
- PN Group jest jednym z naszych Klientów z polecenia. Zarekomendowała nas firma, która pomagała Martinowi, założycielowi firmy wybrać najlepszą lokalizację pod nową fabrykę. To była szybka akcja - mail zapoznawczy, spotkanie, podpisanie umowy i uruchomienie rekrutacji na pierwsze 35 stanowisk. Cel był ambitny, bo podpisaliśmy umowę 22 lutego, a 19 marca wszyscy mieli zacząć pracę. No ale kto jak nie my? Rozdzieliliśmy stanowiska do obsadzenia pomiędzy 3 rekruterów i cisnęliśmy. Obdzwonka bazy, ogłoszenia, spotkania, rekomendacje, spotkania z klientem, decyzja, formalności i 22 marca wszyscy stawili się w pracy (mieliśmy 3-dniowe przesunięcie, bo nie dojechały na czas elementy linii produkcyjnej). Pamiętam jak dziś pierwszy dzień w nowej fabryce. Przyjechaliśmy przeprowadzić szkolenie BHP i „przekazać” zespół Klientowi. Na miejscu oprócz pustej hali nie było nic. Zrekrutowane przez nas osoby od zera budowały swoje stanowiska pracy. Ale jak ich to związało z firmą! Nie widziałam wcześniej tak zgranego i mało rotującego zespołu (poza naszym;). Współpracujemy już ponad 5 lat. W tym czasie dotrudnialiśmy nowe osoby, regularnie odwiedzaliśmy klienta i pracowników, a firma rozwijała się bardzo dynamicznie. Przechodziliśmy razem przeprowadzkę do nowej, większej siedziby, zmianę CEO grupy, kontrole z inspekcji pracy i audyty, a Martin regularnie wpadał do mnie do biura z nowymi szalonymi pomysłami. Pewnego dnia gdy poprosił mnie o spotkanie, wiedziałam, że nie przychodzi do mnie z dobrymi wieściami. Zdecydował, że przenosi produkcję do Szwecji. Decyzja była ostateczna, więc rozpoczęliśmy przygotowania do zwolnień grupowych. To było trudne - musieliśmy przecież pożegnać osoby, które kiedyś rekrutowaliśmy. Niestety taka już rola HRu - wspieramy naszych Klientów gdy się rozwijają, wspieramy także gdy wychodzą z danego rynku. Cieszę się, że mogliśmy przejść razem cały cykl życia tego zespołu. Oczywiście pozostajemy w ciepłych relacjach. Jako że spółka nadal istnieje i zatrudnia kilka osób, będziemy ją nadal wspierać, tyle że na dużo mniejszą skalę. – mówi Natalia Bogdan, prezes naszej firmy.
- Jobhouse pomógł nam zbudować całą fabrykę produkcji rowerów elektrycznych w Polsce od zera. To nie jest tylko agencja pracy, ale przede wszystkim partner do rozwoju każdego biznesu! Zbudowali nam cały zespół, ułożyli model współpracy z pracownikami, odpowiadali za pełną obsługę kadrowo-płacową, regularnie doradzali, przechodzili wzorcowo kontrole PIPU-u oraz zewnętrznego audytora, a na końcu przeprowadzili cały proces outplacementu - mówi Paweł Kowalczyk, Plant Manager w Ecoride.
I dodaje: Zespół Jobhouse wyróżnia się ogromnym zaangażowaniem, wiedzą i dostępnością oraz kompleksowym podejściem do zagadnień HR. Zawsze mogłem liczyć na doradztwo i wsparcie na każdym etapie naszej współpracy.
Wybierz dogodny termin i umów się na spotkanie online. Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na rozmowę na dowolny temat związany z HR, np. rekrutacja, wynajem pracowników tymczasowych, obsługa kadrowo-płacowa, itp.