Welcome Airport Services to lider w branży lotniczej, który zapewnia obsługę naziemną kilkudziesięciu liniom lotniczym z całego świata. Są największym pod względem ilości obsługiwanych przewoźników agentem handlingowym w Polsce. Pracownicy firmy na co dzień odpowiadają za koordynację operacji lotniczych, załadunek i rozładunek samolotów, obsługę specjalistycznych sprzętów lotniskowych, prace porządkowe na pokładzie samolotów oraz asystę osobom niepełnosprawnym i pomoc pasażerom w punktach informacji lotniskowej. Obecnie Welcome Airport Services zatrudnia już ponad 1800 pracowników w największych portach lotniczych w Polsce: Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Szczecinie i Warszawie Modlin.
WYZWANIE
Odbudowa branży lotniczej w Polsce! Branża lotnicza jest jedną z najbardziej poszkodowanych przez pandemię COVID-19. Szacuje się, że pandemia uszczupliła jej dochody nawet o 90%, co spowodowało paraliż branży i znaczną redukcję zatrudnienia. Dzisiaj mimo powrotu do podróżowania, przewoźnicy, jak i lotniska mierzą się z ogromnymi brakami kadrowymi.
- Paraliż branży lotniczej podczas pandemii COVID-19 spowodował, że musieliśmy rozstać się ze sporą częścią personelu. To długoterminowo poskutkowało zmniejszeniem motywacji do podejmowania pracy w naszej branży, szczególnie z powodu obaw o stabilność zatrudnienia – z czym dzisiaj przyszło nam się mierzyć. Mogę jednak zapewnić, że przez ten czas zbudowaliśmy model biznesowy, który chroni miejsca pracy i pracowników oraz gwarantuje pewność zatrudnienia. Wiemy, że jeśli dalej chcemy się rozwijać, musimy inwestować w ludzi – mówi Krzysztof Zalewski, Dyrektor Pionu HR Welcome Airport Services. I dodaje: Zgłosiliśmy się do agencji pracy Jobhouse, aby pomogła nam budować zespół do obsługi naziemnej samolotów.
ROZWIĄZANIE: budowanie zespołu Welcome Airport Services przy wsparciu #JobhouseTeam
Najważniejszym celem naszej współpracy było szybkie i skuteczne rekrutowanie pracowników obsługi naziemnej lotniska. Zaczęliśmy od współpracy przy dwóch stanowiskach: pracownik obsługi płytowej, czyli osoba, która zajmuje się sortowaniem, przewozem i załadunkiem oraz rozładunkiem bagaży z i do samolotów oraz pracownik porządkowy, czyli osoba, która przygotowuje samolot do lotu. Wbrew pozorom nie są to łatwe rekrutacje, ponieważ wiążą się z wieloma obostrzeniami związanymi z kwestiami bezpieczeństwa. Kandydaci muszą mieć nieposzlakowaną opinię, przejść złożone szkolenie i wyrobić przepustki. Jednocześnie jest to praca jedyna w swoim rodzaju - gwar terminalu, dźwięk startujących samolotów i adrenalina z tym związana to coś, czego nie spotkamy w żadnym innym miejscu pracy.
W ramach współpracy:
- dokładnie zbadaliśmy potrzeby Klienta – zanim rozpoczęliśmy poszukiwania pracowników odbyliśmy aż 4 spotkania - 2 osobiste i 2 online oraz wymieniliśmy sporo telefonów i maili, aby dogłębnie poznać Klienta, specyfikę pracy, oczekiwania stawiane kandydatom, wymogi formalne oraz zespół rekrutacyjny, jego styl pracy, potrzeby i możliwości
- zaprojektowaliśmy optymalny model współpracy - w związku ze specyfiką pracy na lotnisku standardowe rozwiązania nie wchodziły w grę. Zastosowaliśmy więc rozwiązanie hybrydowe łączące zalety pracy tymczasowej i rekrutacji stałych dające klientowi i kandydatom elastyczność i bezpieczeństwo oraz optymalizację kosztu zatrudnienia i zwiększenie szans na długofalowe utrzymanie pracowników
- przekazaliśmy Klientowi także nasze rekomendacje dotyczące poziomu wynagrodzeń, które na szczęście zostały uwzględnione, dzięki czemu mogliśmy zainteresować ofertą potencjalnych kandydatów oraz ograniczyć rotację w zespole
- przeanalizowaliśmy opisy stanowisk, ustalając z Klientem najistotniejsze kompetencje
- na ich podstawie stworzyliśmy ogłoszenia oraz dobraliśmy źródła pozyskiwania kandydatów
- w ramach procesu rekrutacyjnego w cenie usługi umieściliśmy i regularnie odświeżaliśmy ogłoszenia na wszystkich możliwych portalach z ofertami pracy, w naszych kanałach social media (na Facebooku, LinkedInie i Instagramie z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań - video, instastories oraz reels), grupach na Facebooku oraz na naszej stronie www
- kontaktowaliśmy się także z osobami z naszej bazy
- przygotowaliśmy strategię komunikacji do mediów społecznościowych i kampanię reklamową wraz z wideo promującym oferty pracy w Welcome Airport Services
- kontaktowaliśmy się na bieżąco telefonicznie oraz za pomocą komunikatorów z potencjalnymi kandydatami, weryfikując kluczowe kompetencje
REZULTATY
Już w tydzień od podpisania umowy z Welcome Airport Services zaprezentowaliśmy pierwszych kandydatów. Od lutego do lipca 2022 dostarczyliśmy ich ponad 100, w każdym tygodniu szkolenia i pracę zaczyna kolejna grupa osób.
- Podczas wielu spotkań i rozmów poznaliśmy dobrze potrzeby Klienta. Dowiedzieliśmy się kogo i dlaczego szuka oraz z jakimi wyzwaniami się mierzy. Podczas omawiania projektu zauważyłam, że mamy podobne wartości. Lubię pomagać przedsiębiorstwom, dla których ludzie są ważni. Welcome inwestuje w rozwój i kompetencje swoich pracowników, zależy im na stworzeniu stabilnego zespołu. Jestem dumna, że jesteśmy częścią projektu, dzięki któremu odbudowujemy branżę lotniczą w Polsce - mówi Natalia Bogdan, prezes Jobhouse.
DLACZEGO WELCOME AIRPORT SERVICES WYBRAŁ JOBHOUSE DO WSPÓŁPRACY?
- Decydując się na zewnętrzną rekrutację szukamy sprawdzonych partnerów biznesowych. Rozwój Jobhouse obserwuję od lat. Pamiętam pierwsze spotkanie z Natalią Bogdan - szykowałem się na rozmowy z ekspertką z TVN-u, tymczasem Natalia a zaskoczyła mnie bardzo otwartym i bezpośrednim podejściem - mówi Krzysztof Zalewski, Dyrektor Pionu HR Welcome Airport Services. I dodaje: ogromnie cenię sobie współpracę z Jobhouse, za ich bezpośredni kontakt, wysoką jakość usług i rozumienie naszej branży.
Wybierz dogodny termin i umów się na spotkanie online. Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na rozmowę na dowolny temat związany z HR, np. rekrutacja, wynajem pracowników tymczasowych, obsługa kadrowo-płacowa, itp.