CV - jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy wprowadzaniu zmian
Spis treści

    CV - jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy wprowadzaniu zmian

    Mimo, że temat poprawnie zredagowanego CV wciąż wraca jak bumerang, nadal w nadsyłanych aplikacjach widnieje sporo błędów, które mogą zdecydować o tym, czy dostaniesz pracę marzeń, czy też nie. CV to jeden z najważniejszych dokumentów, dlatego warto o niego zadbać. Chcemy pomóc Ci w jego zredagowaniu, nasi rekruterzy oraz doradca kariery podpowiedzą, które elementy należy wziąć pod uwagę przy wprowadzaniu zmian.

     

    ZDJĘCIE

     

    W dokumentach, które przesyłają kandydaci często pojawiają się nieciekawe fotografie, wycięte z innych  lub z nieprofesjonalnym tłem. Brakuje odpowiednio dobranego zdjęcia, zachęcającego do nawiązania kontaktu. Rekomendujemy takie, które prezentuje kandydata jako osobę uśmiechniętą, ciepłą ale jednocześnie nastawioną na realizację działań. Należy pamiętać o odpowiednim kadrowaniu fotografii oraz o tym, by było dobrej jakości. Radzimy wybrać do zdjęcia odpowiedni ubiór, elegancki i schludny. Z uwagi na fakt, że zdjęcie buduje pierwsze wrażenie oraz ogólny odbiór nadesłanej kandydatury, warto sprawdzić czy te, które obecnie posiadasz jest odpowiednie. W CV niemile widziane są „selfie”.

     

    SZATA GRAFICZNA

     

    Na zbyt wiele elementów graficznych w CV zwraca uwagę coraz więcej rekruterów, którzy nie odbierają najlepiej „kolorowych” dokumentów. Pojedyncze elementy stanowią ciekawy wyróżnik ale nie mogą zastępować treści merytorycznej, a jedynie ją podkreślać. Jeśli więc chcesz być traktowany poważnie, musisz zadbać o biznesowy wygląd dokumentu, który Cię reprezentuje w oczach potencjalnego pracodawcy.

     

    Potwierdza to Alicja Błędowska - Często CV są mało czytelne i nie dostarczają wystarczającej liczby informacji przez nieodpowiednio dobraną oprawę graficzną -  mam tu na myśli nadmiar podkreśleń, tabelek, gwiazdek itp.

     

    Zgadza się z nią Barbara Słabicka – Łukasz - Bardzo nie lubię nieczytelnych CV - za dużo grafiki, kolorów i mało konkretów.

     

    Dobre CV jest czytelne i odpowiednio poukładane. Pamiętaj, że sposób w jaki przedstawiasz informacje o sobie jest niezwykle istotny i pokazuje to, w jaki sposób chcesz się prezentować. Jeśli więc marzy Ci się wizerunek profesjonalnego i rzetelnego pracownika – nie przesadź z ilością niepotrzebnych danych. Lepiej pisać zwięźle, krótko i konkretnie niż tworzyć „przeładowane” treści, z którymi nikt się nie zapozna. Pamiętaj też o tym, by jasno wydzielić odpowiednie sekcje, które poprowadzą rekrutera przez cały dokument i zwrócą jego uwagę na najbardziej istotne elementy.

     

    NIEAKTUALNE DANE KONTAKTOWE

     

    Można by spodziewać się, że zamieszczenie kontaktu do siebie jest czymś, o czym kandydaci nie zapominają. Niestety w dokumentach często zamieszczane są nieaktywne adresy e-mail lub telefon. To znacznie utrudnia nawiązanie współpracy, ponieważ nie pozwala na powiadomienie kandydata o tym, że jego kandydatura wydała się interesując. Kandydaci bardzo często generują CV z portali branżowych m.in. z portalu Goldenline. Zapominają jednak o tym, że nie podając tam danych kontaktowych takich jak telefon, rekruter może skontaktować się z nimi tylko poprzez wewnętrzny formularz, przez co kontakt czasami jest utrudniony. Właśnie dlatego warto sprawdzić czy w CV jest aktualny numer telefonu oraz adres e-mailowy, który sprawdzasz na bieżąco.

     

    ŹLE OPISANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

     

    Przeszkadza mi także brak spójności i chronologii w zatrudnieniu, ponieważ muszę się sama domyślać, gdzie i kiedy ktoś pracował. Jeśli kandydat dobrze opisze swój zakres obowiązków, wykaz projektów oraz sukcesy zawodowe, od razu ma większe szanse na rynku – stwierdza Barbara Słabicka - Łukasz.

     

    Na to samo zwraca uwagę Alicja Błędowska – W nadsyłanych dokumentach brakuje konkretnych informacji o tym, co kandydat robił w danej firmie oraz jak długo w niej pracował. Najczęściej widuję zapis doświadczenia gdzie podane są same lata, nazwa przedsiębiorstwa i stanowiska, ale bez zakresu obowiązków.

     

    Pamiętajmy, że stanowisko stanowisku nie jest równe i zakres wykonywanych czynności może się znacznie od siebie różnić, dlatego warto zawsze dodać opis tego, za co się było odpowiedzialnym w danym miejscu. 


    BRAK KLUCZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI

     

    CV to Twoja oferta handlowa, dlatego powinno zawierać wszystkie informacje wspomagające Twoją kandydaturę. Zastanów się co potrafisz, co możesz zaoferować potencjalnemu pracodawcy, z jakiego zakresu posiadasz wiedzę, jakie cechy Twojej osobowości mogą mu się przydać. Podpowiedzi szukaj w ogłoszeniach o pracę dotyczących stanowiska, które chcesz objąć. Dzięki temu poznasz wymagania rekruterów i łatwiej sprawdzisz czy to co potrafisz wpisuje się w ich potrzeby.

     

    Kluczowe kompetencje warto podzielić na sekcje np. administracyjne, operacyjne lub interpersonalne. Dzięki temu rekruter z łatwością znajdzie te, które go szczególnie interesują. Pisz konkretnie, najlepiej od punktów i w formie równoważników zdań. Jeśli masz problem z ocenieniem wachlarza swoich kompetencji, zastanów się z jakimi problemami przychodzą do Ciebie bliscy, jaką rolę przyjmujesz w zespole oraz jak reagujesz na sytuacje kryzysowe. Pomyśl też o zrobieniu testu osobowości, który pomoże Ci odnaleźć swoje naturalne talenty oraz predyspozycje zawodowe. Możesz również spytać najbliższych o to, w jakim zawodzie Cię widzą i jakie cechy Twojego charakteru szczególnie sobie cenią.

     

    ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH

     

    Istotnym elementem dobrego CV jest  poprawnie sformułowana klauzula wyrażająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Bardzo częstym błędem jest zamieszczenie niewłaściwej, z nieodpowiednią datą aktualizacji, obecnie obowiązuje ta z 2016 roku. Jeśli w ogłoszeniu podano specjalną formułkę – należy ją zamieścić wysłanym dokumencie, po czym wrócić do ogólnego formatowania. Jej brak lub zły format skutecznie uniemożliwia nawiązanie kontaktu z wybranym kandydatem.

     

    Tworząc swoje CV weź pod uwagę specyfikę wybranej branży oraz stanowiska. Zastanów się jak powinna prezentować się osoba powiązana z nimi i zgodnie z tymi przeczuciami kreuj swoje dokumenty. Uwypuklaj to, co jest zamieszczone w ogłoszeniu, a z pewnością doczekasz się upragnionego telefonu z propozycją spotkania.

    Wstecz
    Umów się na bezpłatną konsultację dla biznesu

    Wybierz dogodny termin i umów się na spotkanie online. Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na rozmowę na dowolny temat związany z HR, np. rekrutacja, wynajem pracowników tymczasowych, obsługa kadrowo-płacowa, itp.

    Skontaktuj się z nami
    Umów_się_na_bezpłatną_konsultację_dla_biznesu
    Aktualności
    X